özgür ünaldı
Expired!
,

Beethoven Geceleri

 

“Mozart K 457 Sonatı’ndan bahsetmeden Beethoven’ın op.13 no. 8 do minör ‘Pathetique’ sonatını yeterince anlatamayız. Tonalite, karakter, kullanılan dinamiklerin benzerliği bu iki eseri birbirine bağlar. Mozart’ın sonatı gelecekte Beethoven’ın ellerinde 15 yıl sonra tekrar doğmuş gibidir. Bu kesinlikle bir çalıntı, hatta alıntı bile değildir, Beethoven bir Mozart hayranı olarak ona duyduğu saygıyı bu şekilde ifade etmekte ve onu anmaktadır. Beethoven, Mozart’ın ikinci bölümünün orta kısmındaki temayı tamamen alıp sonatın ikinci bölümünü yaratmıştır. Üçüncü bölümde de benzerlikler gözlemlemek mümkündür, Beethoven ‘Phatetique’ sonatın genleri Mozart’ın bu sonatından gelmiştir. 
‘Phatetique’ kelimesinin birçok farklı anlamı vardır. Bu sonattaki anlamı ise hazin kelimesidir, acıklı, hazin, dokunaklı… Sonata adını veren unsurlar en başındaki trajik motifler olabilir. Noktalı ritime sahip motifler müzik tarihinde cenazeyi, trajediyi, bazen de devrimi anlatmak için kullanılır. ‘Pathetique’ Sonat’ın 1789’da Fransız Devriminin artık tamamlandığı yıllarda yazılması da oldukça önemlidir. ‘Pathetique’ kelimesinin anlamına bu açıdan da bakabiliriz.
En çok bilinen ve yorumlanan klasik müzik eserlerinden birisi olsa da Beethoven’ın detaylı nota yazısını yol gösterici olarak kabul eden yorumlar azınlaktadır.”
Özgür Ünaldı 

ÖZGÜR ÜNALDI

Beethoven Geceleri

Avusturya’da düzenlenen 17. Uluslararası Johannes Brahms Yarışması’nda piyano dalında ikincilik ödülünü kazanan Özgür Ünaldı, yarışmanın tarihinde ödül alan ilk Türk piyanist olurken, üç turluk üstün performansı jüriden “en iyi Brahms yorumu” gibi övgüler almasını sağladı. Piyanist yarışma sonrasında Türkiye’de ve uluslararası çevrelerde büyük ilgi topladı ve birçok müzik otoritesinin dikkatini çekmeyi başardı.

Özgür Ünaldı, yedi yaşında Prof. Seçkin Gökbudak’tan özel piyano ve teori dersleri alarak ilk müzik eğitimine başladı. Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’ndeki tam burslu eğitimi boyunca ünlü piyano pedagogu Prof. Gülnara Aziz’in (Prof. Nasedkin’in öğrencisi) sınıfında yetişen piyanist, bu kurumdan ‘Bölüm ve Fakülte Birincisi’ olarak mezun oldu. 2006 yılındaki mezuniyetinin ardından Moskova – Çaykovski Devlet Konservatuvarı’nda Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı’nın eğitim bursuyla sanatta yeterlik düzeyinde okumaya başladı.

Moskova’da Rus piyano okulunun önemli temsilcilerinden Prof. İrina Plotnikova’nın piyano sınıfına girmeye hak kazanan Ünaldı, pedagogun sınıfında özel bir yer edinerek 2010 yılında bu kurumdaki sanatta yeterlik çalışmalarını başarı ile tamamladı. Moskova’daki eğitiminin ardından ülkesinin kültürel gelişimine katkı sağlayabilmek amacıyla yurda dönen sanatçı, solistik kariyeri, oda müziği kariyeri, konservatuvar eğitimi, kompozisyon çalışmaları, konser ve ustalık sınıfı organizasyonları ve diğer özgün projeler gibi birçok farklı alanlarda bu amacında ilerlemeye devam etmektedir.

Özgür Ünaldı, yurtiçi ve yurtdışında birçok konser, festival, resital ve çalıştaylarla kariyerinde ilerlerken önde gelen orkestra şeflerinin yönetimindeki farklı senfoni orkestralarıyla konçertolar seslendirdi. Hayal gücüyle beslenen detaylı ve sorgulayıcı yorumculuk prensiplerinin bilimle buluşması şeklinde tanımlanabilecek, Prof. Robert Levin’in bulguları temelinde geliştirdiği doğaçlamalı Mozart yorumları yankı uyandırdı ve övgüler aldı, Mozart yorumculuğu hakkında yazdığı bilimsel bir makale de yayınlandı.

Öğrenciliği sırasında kompozisyon alanında Hatıra Ahmedli Cafer, Bujor Hoinic ve Zarife Bakihanova’yla çalışan Özgür Ünaldı’nın solo piyano için farklı formlarda bestelediği Prelüd, Tokkata, Çeşitlemeler gibi eserleri ve klasik konçertolar için kadansları, ikili ve üçlü enstrümanlar için düzenlemeleri dinleyici ve önde gelen müzisyenlerden olumlu eleştiriler almıştır. Oda müziği alanındaki kariyerine kısa sürede adını geniş çevrelere duyurmayı başaran Bosphorus Trio’yla devam etmektedir. Keman sanatçısı Özgecan Günöz ve çellist Çağlayan Çetin gibi müzisyenlerle beraber kurulan Bosphorus Trio’nun tüm üyeleri, oda müziği alanında Günther Pichler (Alban Berg Quartet’in birinci kemancısı) imzalı, Accademia Chigiana “Merit Diploması” sahibidir. Bosphorus Trio’nun “Turkish Piano Trios” başlıklı Naxos’tan çıkan albümü dünya prömiyeri kayıtlar içermektedir. Ünaldı ayrıca, kendine has özel tonuyla bilinen başarılı viyola sanatçısı eşi Elena Ünaldı ile yurtiçi ve yurtdışında özgün projelerle gelişen repertuvarla ikili konserler vermekte ve müzik çevrelerinde beğeniyle karşılanmaktadır.

Özgür Ünaldı aktif olarak sürdürdüğü konser hayatının yanında Türkiye’nin önde gelen konservatuvarlarından Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda doçent ünvanıyla Piyano Anasanat Dalı’ndaki görevine devam etmektedir, öğrencileri yarışmalarda, çeşitli senfoni orkestralarının seçmelerinde başarılar, yurtdışında önemli okullarda okuma hakkı kazanmışlardır.

 

 

ÖNEMLİ BİLGİ: Konser salonumuz 90 kişi kapasiteli olup sosyal mesafe tedbirlierinden dolayı yalnızca sınırlı sayıda (20-25 kişi) izleyici alınacaktır.

Önceden whatsapp, telefon ya da mail yoluyla rezervasyon yaptırmak zorunludur. Tarafımızdan onay mesajı almayan rezervasyon talepleri geçersiz sayılacaktır.

Tel: 0216 455 51 46   GSM: 0555 685 58 03

e-posta: bilgi@kugumuzik.com

Program Koordinatörü: Gaye ŞİRİNOĞLU

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Rating*

Go to Top
Bize Yazın
Nasıl yardımcı olabiliriz?
Nasıl yardımcı olabiliriz?